Friday, June 3, 2011

ohhh...baby!!kamo la insan pling comelll didunia.....!!!


salam...



tgok baby cute montel nie gelak sakan,tetibe dgn tidak-semene-mene kiter pon turut same nk tergelak kn????
alahai....kelakar...cute....comey sgt..!!!!!
...terus rase nk gigit jek pipi tue then lari cepat2 sembunyi belakang pintu...huhu
betulla owg ckp...kalo stress cube tgok muke baby...perhati telatah baby...msti ilangnyer stress tue...
pling i suke bau baby....*bauan syurga ek*.....
xde la i suke sbb bau powder baby johnsons n minyak yun yei cap limau tue...hihi
best sgt...i like....
part yg pling best lak..tyme baby tido...suke sgt kiss mate baby tue banyak....saje jek kaco dye tido,
pastue bru leh dengar baby tue rengek2 bangun mintak susu...hihi
jejari tangan n kaki si baby nie sgtla...comeyyyyy....kecik2 jek.....alahai....
kalo la baby tue leh jual2 kt kedai jek..mau aku beli 10...wow..*kau overla aness*hehe
almaklumla adek i da 4 taun...da besr gak dal alin tue...mulut asyik dok potpetpotpet tanye itu ini....
kdg2 tue nk tergelak pon ade...soalanyer bukan2 jek....
kiter nie yg susah nk bagi jawapan....*huh*



niela dye adeq alin sofea.....si penghibur dlm family kami....
sgt suke amek gambar...de jek pose nyer....*ikut sape la ek..*hehe
tp alin da besar xbape nk comey....
jom tgok picture baby kecik yg comey montel nie.....


alhai cute nyer....anak saper la nie???



sangat comey bukan???


................................................................................................................................................................

tapi...

tetapi.....

tetapi kn......


baru2 nie Malaysia dikejutkan sekali lagi tetang kes pembuangan bayi....
hampir setiap ari kes2 nie kuar paper....2 ari lepas campak dlm sungai....campak dlm setor....
semalam campak dr rumah flat dr tingkat 5 lak tue....
arini campak dalam tong sampah....

YA ALLAH....SUBHANALLAH!!!!

dari situ kiter dapat lihat betapa rendahnyer moral masyarakat kiter....
sampai tergamak buang baby cam tue sekali....
xde belas kasian langsung kew...**huh**!
binatang dihutan tue pon tahu nilai erti kasih sayang....
ni kan manusia yg hidup dgn segala mcm kemudahan...
sanggup buang baby cam tue jek...!!!!mane pegi otak weyh!!!!
xtau kew baby itu sgt comey..suci dr dosa...baby tue jugak nti akan selamatkan ibunyer dr api neraka....
xpikir kew????!!!*emo sat*
kalaupon desperate sgt pon jgnla sampai dicampak2 dibuang2 cam kertas kosong...
mane tau nti baby tue nti bakal jd pemimpin bangsa...???
mane tau jd doktor???
jd engineer??
jd ustaz??
jd blogger terkenal????*ek..perlu kew*
baek lagi kalo dihantar ke pusat2 anak yatim atau diserahkan kepada keluarga angkat...
kan lagi mulia sikit tue....,


Berpikirla dulu sebelum bertindak!!!!


individu yg sanggup membuang baby sendiri nie mmg xlayak digelar ibu....
lebih layak digelar S*****N,sanggup amek nyawa anak sendiri.....!
sanggup rampas hak anaknyer menikmati hidup...
sangat tidak patut.....ok,


moge individu tersebut mendapat hukuman atas dosa2nyer...
mungkin terlepas didunia..tp diakhirat????hanya ALLAH yg tahu.....
tolongla!!hentikan kes2 seumpana ini berlaku lagi....



coretan akhbar arini (3/6/2011)....kes terbaru pembuangan bayi,


DI SINI...Punitha menunjukkan tempat bayi yang dijumpai dalam tempat buang sampah rumah.
DI SINI...Punitha menunjukkan tempat bayi yang dijumpai dalam tempat buang sampah rumah.
GOMBAK: Hanya sehari selepas seorang bayi lelaki baru dilahirkan maut akibat dicampak dari tingkat lima pangsapuri, seorang lagi bayi menjadi mangsa kekejaman apabila dibuang dalam ruang membuang sampah sebuah rumah teres di Taman Pelangi, Rawang di sini, semalam.
Bagaimanapun, bayi lelaki yang juga baru dilahirkan dan masih bertali pusat itu terselamat daripada maut apabila dia ditemui pemilik rumah berkenaan ketika mahu membuang sampah pada kira-kira jam 9.30 pagi.
R Punitha, 25, berkata ketika baru keluar rumah untuk membuang sampah, dia sempat melihat dua wanita menunggang motosikal meletakkan sesuatu di ruang membuang sampah di depan rumahnya.

“Saya nampak sendiri dua wanita yang menunggang motosikal meletak sesuatu di depan rumah saya. Saya sangka mereka membuang sampah dan saya kurang senang dengan tindakan mereka kerana tempat itu kawasan persendirian.


“Saya membuka pintu pagar dan menjerit ke arah mereka, namun kedua-dua wanita itu segera memecut laju,” katanya ketika ditemui Harian Metro di rumahnya, semalam.




p/s:..same2la kiter berdoa agar diri kiter terhindar dari melakukan perbuatan yg salah disisi ALLAH.....=)


0 orang terhebat:

Post a Comment

comment here!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails