Friday, May 18, 2018

PETUA TRADISIONAL MERAWAT SELSEMA BAYI ~ Garlic Balm


Assalammualaikum semua

Harini saya nak share beberapa tips untuk merawat bayi @ anak-anak yang dijangkiti virus selesema @ batuk dengan cara tradisional. Bila sebut tradisional semua orang tahu bahawa rawatan ini tanpa menggunakan ubat-ubatan moden...So...let's go...kita layan PETUA HILANGKAN SELSEMA BAYI GUNA BAWANG PUTIH ...hehe ingat bawang putih untuk masak je...

Garlic Balm - Rawatan Alternatif Batuk Dan Selsema Tanpa Ubat


Bila bayi diserang selsema ibulah yang paling menghadapi masalah...Contohnya kalau anak saya selsema memang tak boleh tidur malam...saya perlu letak dia atas riba sambil peluk sampai ke pagi...bila letak atas tilam dia akan menangis macam kena pukul...Baby ni kalau dijangkiti selsema akan menyebabkan dia sukar bernafas dan kurang selera...Dan kalau selsema yang agak teruk akan menyebabkan keradangan,mata merah,rongga hidung membengkak yang akan mengakibatkan suhu meningkat dan demam dan waktu inilah ibu2 terutama yang bekerjaya akan mula risau..isau anak lagi risau kerja lagi.habis semua kerja terbengkalai..huhu





Petua anak selsema paling murah guna bawang putih...bukan hanya murah tetapi ia sangat mujarab dan selamat. Bawang putih mempunyai antiseptiknya yang tersendiri untuk mengubati selsema dan batuk pada kanak-kanak.

Saya akan ajar bagaimana cara buat minyak bawang putih untuk bayi selsema. Cara ini saya sendiri dah cuba dan alhamdulillah ia berkesan jika diamalkan...Bukan sekali pakai terus baik ya...Tapi kalau Allah izinkan in Sya Allah sekali pakai dah berkesan...Bahan yang diperlukan hanyalah bawang putih dan minyak...Saya cadangkan korang guna extra virgin olive oil sebab ia sesuai untuk guna pada kulit...Kalau guna minyak kelapa dara pun ok...Kalau tiada 2 minyak ni minyak masak pun boleh....bawang putih dibakar dengan api perlahan diatas dapur.selepas tu ditumbuk/lenyek kasar2 kemudian campurkan bersama2 minyak tadi.ok done!bolehla sapu2 kt tapak kaki bayi anda atau dada bayi.sapu sekerap mungkin..untuk lagi senang dan mudah ibu2 boleh terus beli GARLIC BALM satu dan simpan di rumah.bila-bila anak selsema terus ambil dan sapu.senang bukan....berminat untuk cuba??boleh hubungi no ni 0197541307.trusted seller...nak pos boleh nak cod pun boleh.cod kawasan selangor dan perak.






RAWAT HIDUNG TERSUMBAT BAYI CARA SAYA 

Saya akan guna cara stim muka bayi guna wap air panas. Saya akan guna 2 jenis bahan samaada minyak kayu putih @ bawang putih. Caranya...masukkan air mendidih dalam besen kecil dan masukkan minyak kayu putih @ bawang putih kedalam air tadi. Kemudian halakan muka bayi pada wap yang sedang berkepul-kepul naik dek air panas tu... 


Anak korang menangis??? Tak pe...Anak korang menangis kuat tanpa henti??? Tak pe...buat rawatan ni tak lama...dalam 5 ke 8minit je...sebab air dalam besen tu akan habis wap nya habis lah rawatan...Sebab apa saya cakap anak menangis takpe sebab kalau dia menangis lagi senang wap tu nak masuk dalam liang-liang sinusnya...cuba lah dan praktis kn..





0197541307
0197541307
0197541307

No comments:

Post a Comment

comment here!!