Tuesday, June 28, 2011

hari terhebat dua jelitawan..irine nadia & nurul ain=)

June 28, 2011 0 Comments
Assalamualaikum.....
(xjawab dosa..jawab sayang....hihi)


wahhh...lame gak ek xupdate belog nih....padahal belog sendiri tetap rase malas nk login...nk update story yg agak-kekeringan-idea-lagi-tak-berinformasi nih....
blogwalking boleh dikatakan tiap2 hari tp bab mengupdate nih yg ceq lemah ckit....
bile selak2 belog2 owg..cius cantek..kemas..cepat..berilmu...berwarna awrni ag...zuppppp..
terus down...alahai belog sendiri cam keanak2kn jek....adoiii...cam nk tukar muke baru jek....hurmm...ntila bile smpai waktunyer...ececehhh...!*kate2 owg kureng kerajinan*
 saboorrrjela..anes woiii....,
sedang tp asyik dok membelek2 belog blogger laen..tetibe terpandang satu gambar yg sangat cantek dlm satu belog nie....satu fenomena yg indah....wahh...xjemu kot tengok picture tue....
uols nk tau x picture aper????
picture hari bersejarah dua blogger jelitawan...terhebat....

Irine nadia dan Nurul ain..

okey..first kiter tgok..
 picture irine nadia tyme bertunang baru2 nie....
semua picture tue diperolehi dr belog rumate dye...syafeeqa
gadis bergigi rabbit nie sgt anggun...sgt sweet...majlis tunang cam da majlis kawen..sgt happening!!!!best2!!
wahh...terus tetibe rase cepat2 nk bertunang...hihi
jom tgok2...!!`



irine nadia yg cantek lagi ayu....



terjatuh cinta ngn busana irine la...cantek kn???
nmpak ayu..cute..gitu...sangat sesuai ngn irine....


kapel yg sangat secocok.....suke tgok mereka,nampak serasi bersame...pewiiitttt!!hehe....
harap2 cik irine kiter cepat2 melangkah kejinjang pelamin yea....=)

...................................................................................................................................


seorang lagi blogger yg terkenal ag famous yg bru saje melangkah ke satu alam baru..ececeh..
rasenyer semua kenal nurul ain..
blogger cantek ag meletop..
nurul ain nie baru saje selamat bergelar isteri owg....(eceh..berputih mate la jejaka2 diluar sane yea..)
akhirnyer....bernoktah jua hubungan 5 taun nurul ain n pasanganyer....
bile bace entry2 love ain msti kiter dpt rase pasangan ini tersangatlah sweet....
jom kiter tgok2 gambar wedding ain ...
tp kalo nk tgok banyak2 sila la ke belog ain yea...http://nurulain8888.blogspot.com/





canteekkk sgt kn blogger2 nie.....nk plak pkai busana serba indah ag cantek tue....alahai....
merek berdua sgt flawless..wow!!pakai produk ape ek???ececeh..sempat ag..hihi
..
yang pling bestnyer..dua2 pkai tudung okey,...sape kate muslimah xleh berfesyen???
rasenyer skrg nie dua blogger nie kot antara blogger muslimah yg boleh dijadikan idola fesyen...
asal pakai aper pon,tetap nmpak cantek n sopan...
so rasenyer tyme ari bersejarah pon..xperlula smpai de yg sanggup nk free hair semate2 nk nampak cantek kn...betul x...,
buktinyer skrg da byk fesyen2 pengantin yg lengkap bertudung likup ag....mkin ag berseri2 ader la....hihi,
x gitu???!!!



p/s:..tetibe rase nk servey2 busana pengantin...even hari nye lambat ag....hihi,
+__+







Wednesday, June 22, 2011

ehh..betul kew???

June 22, 2011 1 Comments

Assalamualaikum....

tadi sedang sye belek2 page..bace2 belog...maka terjumpe sesuatu yg sgt best dan bermakne yg boleh kiter kongsi bersame2....ia berkaitan jodoh????ape??jodoh???!!
yup!!jodoh...betul...!!bile bercakap pasal jodoh nie mmg kesudah...smpai ader  pendapat yg mengatakan...perempuan yang baek..adalah untuk lelaki yang baek...dan begitula sebaliknyer....,tp betul kew pendapat tue???hurmm......
jom kawan2 kiter same2 bace kesahihan ceriter nie....
segala isi kandungan nie sye peroleh dari....


.....................................................................................................................................................



Ramai di antara kita tahu tentang sebuah firman Allah yang menyatakan bahawa wanita yang baik itu untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya. Firman Allah ini boleh ditemui dalam surah an-Nur ayat 26 yang bermaksud:
“Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik…..”



 Dengan ini ramai di antara kita menggunakan ayat ini untuk menyatakan tentang hal-hal berkaitan jodoh. Tetapi ada sesetengah di antara kita kurang jelas dengan maksud ayat ini kerana pada pandangan mereka, ramai pasangan yang mereka temui tidak selalunya demikian. Ada lelaki yang baik tetapi berkahwin dengan perempuan yang derhaka. Ada juga perempuan yang baik tetapi si suami begitu zalim.

Untuk menjelas hal ini kita perlu memahami maksud sebenar ayat di atas. Ayat itu perlu dibaca sampai habis. Kita perlu tahu bahawa ayat di atas sebenarnya diturunkan bersempena peristiwa ‘Al-Ifki’, iaitu ketika Sayyidatina Aisyah r.a difitnah oleh puak-puak munafik di Madinah bahawa beliau telah melakukan perbuatan curang dengan seorang sahabat yang baik bernama Sofwan bin Mu’attol.
Allah s.w.t. mempertahankan kesucian Aisyah r.a. dengan menegaskan bahawa jika benar-benar Aisyah itu jahat, beliau tidak akan didampingi orang yang baik-baik seperti Nabi Muhammad s.a.w. sendiri. Bahkan Rasulullah amat menyayaingi Aisyah.
Pengajaran yang kita dapat ambil dari ayat ini adalah hubungan baik seseorang itu bergantung kepada sikapnya sendiri. Jika dia seorang yang baik, mustahil dia akan bergaul dengan orang yang jahat dan begitulah sebaliknya. Seperti juga hubungan suami isteri. Wanita yang baik tidak akan bersama dengan suami yang jahat. Seandainya mereka telah dijodohkan bersama, mereka tetap tidak akan dapat bersatu. Sebab itu dalam Islam sendiri perceraian adalah perkara yang halal. Bukan haram. Meskipun begitu, ia adalah perkara halal yang paling dibenci oleh Allah.
Ini bukan bermaksud kita tidak boleh mengambil jalan terakhir untuk bercerai, tetapi seandainya kita boleh berusaha mengubah pasangan menjadi lebih baik, bersabar dan bertawakkal kepada Allah, maka hendaklah kita berusaha terlebih dahulu. Namun jika tidak mampu berbuat apa-apa lagi kerana sifat isteri yang sering derhaka atau suami yang terlalu zalim, maka bercerai adalah langkah yang jauh lebih baik dari membiarkan diri terseksa dan rumah tangga yang dipenuhi kemurkaan. Kerana tidak mungkin seorang yang baik itu akan bersama dengan seorang yang jahat. Inilah maksud yang kita perlu fahami.
Selain itu kita juga perlu jelas bahawa orang yang baik-baik jarang sekali mengaku dirinya baik. Memang kita semua akui bahawa kita mahu mencari yang terbaik sebagai pasangan hidup kita. Namun sekiranya kita adalah seorang yang berilmu, kita tidak seharusnya memandang hina pada orang yang kurang bernasib baik seperti kita. Jika  kita manusia yang alim, maka membimbing dan mentarbiah pasangan adalah tanggungjawab kita.
Saya hairan dengan sesetengah sikap manusia yang merasakan dirinya baik, punyai keluarga yang beragama tetapi memandang hina insan lain. Bagi mereka orang-orang yang tidak berlatarbelakang agama dan hidup dengan penuh sosial itu begitu hina dan tidak layak untuk mendampingi mereka. Perkara ini benar jika orang-orang itu tidak mahu berubah ke arah kebaikan dan ingin mengheret kita ke jalan maksiat. Tetapi tidak jika mereka mahu berubah, mereka ingin belajar tentang Islam dan ingin kembali kepada Allah. Mereka perlu diberi peluang untuk bersama kita menghayati keindahan Islam.
Namun sikap sesetengah manusia yang merasakan dirinya alim ini begitu mementingkan diri sendiri. Mereka mengabaikan manusia-manusia yang tidak bernasib baik. Ada yang menjauhkan diri dari mereka, malah tidak kurang juga yang menghina. Tidak hairanlah diakhirat esok terdapat 3 golongan yang apabila mereka dicampakkan ke dalam neraka, ahli neraka sendiri akan merasa hairan. Kerana 3 golongan ini kelihatan begitu alim sewaktu hidupnya tetapi siapa tahu, hatinya kotor!
Untuk mendapatkan yang terbaik, biarlah kita sendiri yang mengubah sikap menjadi yang terbaik. Sesiapa sahaja yang kita dampingi, samada baik atau jahat, kita mungkin tidak akan tahu. Elakkan diri dari memilih orang yang tidak sepatutnya namun elakkan juga dari bersangka buruk dan menghina orang lain. Kita diberikan akal untuk berfikir, maka buatlah pilihan yang baik.
Harus diingat, wanita semulia Asiah sendiri dijodohkan dengan Firaun yang begitu zalim. Seandainya kita ini sebaik dan semulia Asiah, kita juga masih belum layak untuk mengakui bahawa kita hanya layak menerima pasangan yang baik. Namun sebagai hamba yang disayangi-Nya, Allah tidak akan sesekali menzalimi kita.
Sebaik atau sejahat manapun pasangan yang kita terima setakat ini, itulah yang terbaik buat kita. Allah tidak pernah salah dalam aturannya. Namun untuk mencari yang lebih baik, Islam telah memberikan garis panduan yang jelas dalam ajarannya. Kita hanya perlu belajar dan mula mengamalkannya.
Wallahualam.....

ceciter..ceciter...induksi modul 2/2011

June 22, 2011 2 Comments
Assalamualaikum......


alahai..cam lame gak xjenguk2 belog nie yea...fuhss...fuhs...berhabuk kot....
almaklumla tuan belog bru blik dr induksi...seminggu yg menguji ketahanan fizikal da mental....
nape ketahanan fizikal????
mane tahan kalo tiap2 ari nk kene bgun kul 5.30 semate2 nk bersenam..semayang subuh jemaah..da la malam nyer bertungkus lumus menyiapkan assignment...*huh*...pagi nyer berebut2 bgun awal berebut tandas....
lewat ckit nampaknyer xmandila kamoo....huhu,
ketahanan mental lak pling2 penting cos....
sepanjang berkursus tue...mental mao strong.....strong mendengar ceramah tanpa tido walau seminit pon....
berani awak tido????fasi2 dok perhati jek...silap haribulan mao potong markah....huhu
segenap ruang dewan fasi dok perhati...
tgok sekali kt hujung dewan tue....tgok 2 kali da de kt sebelah....cmane tue???
straight kot disiplinyer....



sebenarnyer...induksi kali nie xde la teruk cam induksi2 yg sudah....
dengar kepada citer fasi2....penah satu ketika dulu induksi sampai sebulan...ciap macam2 modul nyer....
pastue dipendekkn jadi 2 minggu.....ciap sekali ngn modul BTN ag....
then dipendekkn seminggu jek.....before nie modul nyer ciap tugasan individu..group n public speaking....
then..lagi menyenangkan..n syukur sangat2...induksi kali nie seminggu n tugasan jek...
tugasan individu ngroup...
yang individu esey 5 pages n group bape pages ntah lupe..tp agak tebal la...huhu
memang mengerah otak betulla...
da lame xber"essey"...sekali kene tulis karangan panjang lebar....
mmg goreng segorengnyer la...
tp rasenyer dgn cara tue sgt senang kot nk lulus....
lulus induksi sgt penting ok..xpecially tuk pengesahan jawatan....
see...betapa pentingnyer induksi.....



penat opcoss la penat..tp sonok..sgt sonok...ari last cam sedey lak nk berpisah....hurm...
tyme induks pikiran rase terbukak ckit...dengan penceramah2 yg hebat2nyer....persekitaranyer.....teman2nye....wah..
leh x rase cepat2 nk bergelar penjawat awam...berbakti untuk negara...ececehhh.....hehe,
semangat berkobar2 nih...+__+
arap2 berkekalan la yea..ha..tau xper...


p/s:..picture nti kiter upload laen kali..hihi







Thursday, June 9, 2011

momen sebelum tido~

June 09, 2011 1 Comments

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl




~ dalam hati,hanya Tuhan yang tahu~

Tuhan tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah susah, bersuka-ria tanpa kesedihan, panas tanpa hujan tetapi ia memberi kita kekuatan, menenangkan kita semasa kesedihan dan menunjukkan jalan yang sebenar-benarnya. Janganlah kita sombong dengan kelebihan yang sementara..

........................................................................................................................


Tuesday, June 7, 2011

..................

June 07, 2011 1 Comments

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl


" ALLAH hanya akan menguji hambanya yang dirasakan mampu menerima ujian sedemikian "...





sekarang saye n family sedang diuji dengan segala macam ujian.....semuanye datang bertimpa-timpa...lepas satu masalah..timbul satu ag masalah...sehingga kadang kala meruntuhkan benteng kesabaran kami...
sedey n kesian bile tgok keadaan ummi n abah terpaksa terima semua nie....
n sebagai anak sulung mgkin sekarang sye cume mampu melihat n memberi sokongan,,,tp...in future....insyaALLAH....sye akan  berbakti terhadap family n jadi anak terbaek ummi n abah....amin,


Ya ALLAH...ya robbalalamin..tabahkanlah hati kami menempuh segala cubaan dan dugaan ini ya ALLAH...
sekiranya betul inilah takdir yg terpaksa diterima..kami akan terima segala dengan reda....
semoga engkau ampunkan dosa-dosa kami..dan dosa-dosa mereka yang berperasaan dengki dan cuba mengambil kesempatan terhadap keluarga kami ya ALLAH....amin~


Monday, June 6, 2011

nak tahu petua awet mude cara islam...???jom tengok!!!!!!

June 06, 2011 4 Comments
Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl


hari nie sye nk kongsi satu RAHSIA!!!!!
yup..rahsia tau.....nak tau aper??????
rahsia @  petua awet muda...ha'ah betull...
percaya la semua nk kekal mude..cuuhhssss!!!nk mao kedut sane2 cnie....kerana aper???!!!kerana diriku begitu berharga...
tp cam pelik la kalo da jugak kalo da usia 50 pon xkedut2...
t xsal2 owg tanyer...u suntik botox kew??*OMG*
ececeh..mentang2la usia skrg da masuk 25 ek...pantang tul skrunk dengar sal2 awet mude nie...hari2 nie gigh online cr brand terbaek tuk mcegah penuaan nie..,
PENUAAN!!!!ohh..so scary dgr word tue....huhu
tp jgn lak salah paham....
entry kali nie bukan sal review2 produk awet mude tau...
cam olay total effect yg mmg mantap...n safi ranis Gold yg effective tue...
kali nie kiter nk kongsi petua awet muda menurut islam...
paling effective..paling murah..paling suci dan bersih...paling sesuai...xpecially tuk diamalkan setiap ari setiap mase n setiap lapisan umur ok,....


picture from google image....

wardina safiyyah..antara artis yg awet muda..muke tegang jek mengalahkan anak dara ok..cantek xxditelan dek umur...=)

jom tgok2 petua awet muda n same2 kiter amalkan...segala petua diperolehi dari

....................................................................................................................................................................


Muka anda biasanya akan berminyak selepas bangun tidur.
Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah.
Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi 3 kali.
Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.
Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.
Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.
Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.
Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.
Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum tiga teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.
Setelah itu lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.
Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat.
Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan.
Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat
Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supa diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.
Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air.
Minumlah setelah setengah jam selepas makan.
Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.
Amalkan solat tahajud.
Sentiasa tenang dan bersikap positif.
Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.
Maafkan semua orang sebelum tidur.

p/s:..sumber diperolehi dari i love islam

Friday, June 3, 2011

You are the reason for my smiles!

June 03, 2011 2 Comments



.... ~When I 1st saw you, I was scared to talk to you. When I spoke to you I was scared to hold you. When I held you I was scared to luv you. Now that I luv you I am scared lose you....,you are the one that alwiz make me laugh when I don’t even want to smile…,you are the one who You make me feel like i'm the luckiest woman in the world!!.... and now Every moment I spend with you it's amazing moments, the world seems so perfect…thanks god for the gift of LOVE=)~....




...You're not perfect, and I'll save you the suspense. I am not perfect either. but surely we're perfect for each other...
 :P

=.='

.
.
.
.
.
.

ohhh...baby!!kamo la insan pling comelll didunia.....!!!

June 03, 2011 0 Comments

salam...



tgok baby cute montel nie gelak sakan,tetibe dgn tidak-semene-mene kiter pon turut same nk tergelak kn????
alahai....kelakar...cute....comey sgt..!!!!!
...terus rase nk gigit jek pipi tue then lari cepat2 sembunyi belakang pintu...huhu
betulla owg ckp...kalo stress cube tgok muke baby...perhati telatah baby...msti ilangnyer stress tue...
pling i suke bau baby....*bauan syurga ek*.....
xde la i suke sbb bau powder baby johnsons n minyak yun yei cap limau tue...hihi
best sgt...i like....
part yg pling best lak..tyme baby tido...suke sgt kiss mate baby tue banyak....saje jek kaco dye tido,
pastue bru leh dengar baby tue rengek2 bangun mintak susu...hihi
jejari tangan n kaki si baby nie sgtla...comeyyyyy....kecik2 jek.....alahai....
kalo la baby tue leh jual2 kt kedai jek..mau aku beli 10...wow..*kau overla aness*hehe
almaklumla adek i da 4 taun...da besr gak dal alin tue...mulut asyik dok potpetpotpet tanye itu ini....
kdg2 tue nk tergelak pon ade...soalanyer bukan2 jek....
kiter nie yg susah nk bagi jawapan....*huh*



niela dye adeq alin sofea.....si penghibur dlm family kami....
sgt suke amek gambar...de jek pose nyer....*ikut sape la ek..*hehe
tp alin da besar xbape nk comey....
jom tgok picture baby kecik yg comey montel nie.....


alhai cute nyer....anak saper la nie???



sangat comey bukan???


................................................................................................................................................................

tapi...

tetapi.....

tetapi kn......


baru2 nie Malaysia dikejutkan sekali lagi tetang kes pembuangan bayi....
hampir setiap ari kes2 nie kuar paper....2 ari lepas campak dlm sungai....campak dlm setor....
semalam campak dr rumah flat dr tingkat 5 lak tue....
arini campak dalam tong sampah....

YA ALLAH....SUBHANALLAH!!!!

dari situ kiter dapat lihat betapa rendahnyer moral masyarakat kiter....
sampai tergamak buang baby cam tue sekali....
xde belas kasian langsung kew...**huh**!
binatang dihutan tue pon tahu nilai erti kasih sayang....
ni kan manusia yg hidup dgn segala mcm kemudahan...
sanggup buang baby cam tue jek...!!!!mane pegi otak weyh!!!!
xtau kew baby itu sgt comey..suci dr dosa...baby tue jugak nti akan selamatkan ibunyer dr api neraka....
xpikir kew????!!!*emo sat*
kalaupon desperate sgt pon jgnla sampai dicampak2 dibuang2 cam kertas kosong...
mane tau nti baby tue nti bakal jd pemimpin bangsa...???
mane tau jd doktor???
jd engineer??
jd ustaz??
jd blogger terkenal????*ek..perlu kew*
baek lagi kalo dihantar ke pusat2 anak yatim atau diserahkan kepada keluarga angkat...
kan lagi mulia sikit tue....,


Berpikirla dulu sebelum bertindak!!!!


individu yg sanggup membuang baby sendiri nie mmg xlayak digelar ibu....
lebih layak digelar S*****N,sanggup amek nyawa anak sendiri.....!
sanggup rampas hak anaknyer menikmati hidup...
sangat tidak patut.....ok,


moge individu tersebut mendapat hukuman atas dosa2nyer...
mungkin terlepas didunia..tp diakhirat????hanya ALLAH yg tahu.....
tolongla!!hentikan kes2 seumpana ini berlaku lagi....



coretan akhbar arini (3/6/2011)....kes terbaru pembuangan bayi,


DI SINI...Punitha menunjukkan tempat bayi yang dijumpai dalam tempat buang sampah rumah.
DI SINI...Punitha menunjukkan tempat bayi yang dijumpai dalam tempat buang sampah rumah.
GOMBAK: Hanya sehari selepas seorang bayi lelaki baru dilahirkan maut akibat dicampak dari tingkat lima pangsapuri, seorang lagi bayi menjadi mangsa kekejaman apabila dibuang dalam ruang membuang sampah sebuah rumah teres di Taman Pelangi, Rawang di sini, semalam.
Bagaimanapun, bayi lelaki yang juga baru dilahirkan dan masih bertali pusat itu terselamat daripada maut apabila dia ditemui pemilik rumah berkenaan ketika mahu membuang sampah pada kira-kira jam 9.30 pagi.
R Punitha, 25, berkata ketika baru keluar rumah untuk membuang sampah, dia sempat melihat dua wanita menunggang motosikal meletakkan sesuatu di ruang membuang sampah di depan rumahnya.

“Saya nampak sendiri dua wanita yang menunggang motosikal meletak sesuatu di depan rumah saya. Saya sangka mereka membuang sampah dan saya kurang senang dengan tindakan mereka kerana tempat itu kawasan persendirian.


“Saya membuka pintu pagar dan menjerit ke arah mereka, namun kedua-dua wanita itu segera memecut laju,” katanya ketika ditemui Harian Metro di rumahnya, semalam.




p/s:..same2la kiter berdoa agar diri kiter terhindar dari melakukan perbuatan yg salah disisi ALLAH.....=)


Thursday, June 2, 2011

overla....!

June 02, 2011 5 Comments

i alwiz overreact when i think i lose somethings....




p/s:..kdg2 suatu benda yg kiter pikir hilang...xpernah pon hilang , cume kiter jek perasan sendiri....=.='

Wednesday, June 1, 2011

Cameron Highland 2~entry paling banyak gambar....

June 01, 2011 0 Comments
Assalamualaikum.....=)



ok untuk entry kali nie kiter bercerita pasal bercuti..( ceciter ceciterrr...)
Bercuti bermaksud merehatkan diri dari melakukan aper2 aktiviti....tp xdela bermaksud me"rehat"kan diri tue sampai da xterbuat aktiviti wajib cam mkn,mandi,shopping,berak dll kn..
ia lebey kepada satu mase dimane kiter bebas dr melakukan bebanan keje seharian...
bebas dr tekanan fizikal dn mental....dan sudah menjadi lumrah manusia,manusia xkan mampu melakukan keje NON-STOP..plizz don't treat Human likes a machine..because of dats untuk satu tempoh mase kiter perlu berehat walaupon seketika...



when we talk about bercuti nie....sye nk share satu story perihal kisah percutian latest sye....
n kali nie bukan ngn kawan2 cam yg sudah2..tp lebey bermakna bersame umi abah n adeq2.....
lepas 2 taun xbercuti kot...last bercuti pon g Penang island jek....
tyme tue pon agak rushing gak...
but berbeza ngn percutian kali nie....msg2 betul2 menikmati cuti....
kebetulan lak sye blik umah...kebetulan ag abah n angah ngh cuti kerja..bertambah kebetulanyer skrg kn musim cuti sekola....achik n yaya senyum lebar..!yahhoooooo yaaaabeeeeedddaaaaa beeedduuuuu!!!!



pada hari tue iaitu hari jumaat yg indah...(xtually pagi sabtu) kami bertolak dalam kul 2 pagi...
APA!!!!!2 PAGI!!!!!!!
yup....!2 pagi tue....aduhhhss...liat tul nk bangun....
maner xnyer kn ari jumaat pagi bru smpai umah dlm kul 8 am....dongdingdongding...tido kul 12 sengah malam....teruja cos da lame xjupe family....tido jap...2 jam pastue nk kene bangun blik....*fuh*
aness mmg hebatla!!!
dr bandar Kota Bharu ke Gua Musang..amek lebey kurang 4 jam.....n dari Gua Musang ke cameron Highlands dalam 2 jam kalo abah yg drive tp kalo sye yg drive dlm 3 jam kot bru sampai....hehe.almaklumla bukanyer xpert sgt bab2 drive sendiri nie...hidup di KL semua senang transport mcm2...drive jatuh no 2..hehe.


sepanjang perjalanan dr KB-Gua musang-Lojing-Cameron Highland tue..sye cume tido je,*penat seh*
bangun2 abah benti makan.....bangun2 jek benti makan....rase rugi sgt sepatutnyer tyme2 awal pagi matahari terbit nie la pemandangan yg pling indah...huhu,bila sampai puncak Cameron baru la mate nie terbuka seluas2nyer.....bukan mate jek terbukak ngn mulut2nyer pon sekali terbukak....!!

fuyoooooooo!!!!!!



sangat cantek.....sungguh mengagumkan.....cuaca sejuk sgt sampai ke tulang....
tyme nie kami semua sgt excited nk ronta2 nk kua cepat2 jek dr kete....
bile tibe jek atas gunung tetibe teringin nk guling2 ala2 kuch kuch hota haiii tue....hehehe
sampai Cameron dlm kul 10 pg tempat pertama yg kali cari adalah Hotel...
yeala maner tau tgh2 cuti sekola nie sekali Hotel penuh...xkew nyanyer tue*nanges..sob*
almaklumla percutian nie mmg xde perancangan rapi..last minute abah ajak..mmg last minutes....
rata2 hotel mmg mahal!!!berlipat ganda mahalnyer......!!!
boleh lak ari biase 50 semalam,cuti sekolah zupppppp terus jd 150 semalam......aduhhsss!
nak xnak terpaksa la akur kn...xkan nk tido masjid,agpon kt Cameron sgt sshhheeejuuukkk!
last2 sepakat tido kt Kawloon Hotel....below RM200 satu malam....huhu*nanges...for me sgt mahal nokkk*
tp xper,yg bestnyer Kawloon hotel nie betul2 kt Brinchang Town..kire berbaloi la..sekitar2 Brinchang Town banyak tempat2 menarik....pasar malam pon g jalan kaki jek...depan hotel nie jek....





environtment hotel nie ok la..boleh tahan....





sampai Hotel berehat jap....mandi2,cam mandi ais boleh x??sgt shejuk......
even mmg de pemanas air tp tetap nk rase mandi air kt cameron...amek kau terketar2 badan....
dalam kul 11 sengah gitu kami kua jalan2....maka bermulala sebuah percutian...*ececehhh....*



ini ladang teh milik Cameron Bharat.....cameron Valley...antara teh yg terfamous dicnie la....pe yg special teh dye sgt sedap..ngn aroma nyer...n satu uncang mmg full ngn teh...dat's why la kalo ke Cameron Highland jgn lupe singgah minum di Cameron Bharat...sambil beli2 teh yg sedap di sini.....=)
sambil minum2 teh leh jugak masuk ke ladang teh....lari2 anak cam filem hindustan tue celah2 ladang teh......
mane yg larat leh jek daki2 sampai ke puncak....
tyme kt Ladang teh Cameron Bharat...cuma sye,angah,yaya je yg naek..achik,ummi n abah..bersantai sambil minum teh.....




kalo da smpai Cameron mmg xsah kalo xg ke ladang Strawberry kn....fuyooo!!mmg banyak sgt ladang strawberry kt cnie..pilih jek maner yg berkenan..hehe...
kami ke strawberry Corner....kt citu de macam2 produk from Strawberry...de juices...teh strawberry..jem...coklat....n laen2...
kami menikmati eskrem strawberry yg enak ag sedap...fuyooo...sedap weyh!cubelah!!


me like strawberry!!!


angah..yaya..along..umi n abah...


mcm2 produk strawberry....so nyummy!


sepanjang jalan sekitar Cameron de banyak gerai2 kecik dan besar....mmg best tuk beli mcm2 cenderamata....tp abah da pesan awl2 simpan wet tuk shopping kt pasar malam Brinchang...ag best...ag byk benda2 leh cr....ok fine!upe2nyer name jek pasar malam tp petang ag da start jual2.....
balik hotel..ummi n abah da kepenatan...sye,angah n achik terus merajinkan diri ke pasar malam....
yahoooo!!!


sempat ag singgah kedai kraftangan....hehe


jalan2 cuci mate.....hehe


sangat sedap..dtg cameron mmg xsah kalo xrase strawberry salut coklat nie...wow!!!!sgt2 amazing.....hehe
we like it!!!murah jek 3 batang rm5 hinggit..sebatang 2 hinggit..,kalo kt cnie de rm10 hinggit sebatang...huhu



 strawberry mmg jd faborate kalo kt cne....asal jalan 2 3 langkah..msti nk beli strawberry...ayoyoyoyo!
murah2..ok,4 kotak kecik baru rm10 hinggit.....sweet n sour....sedappp....!
di sebabkan xbape nk cukup budget....maka me,angah n achik blik ke Hotel ajak ummi,abah n adeq2 laen..*cam ramai lak yea..*.sambil tue mau kua mkn.....pewut lapooo.....!
malam tue bah pilih mkn nasi beriani....kami yg anak2 nie pakat2 mkn KFC.....
bayangkan dlm suasana sejuk2 gnie..dpt mkn ayam KFC panas2...emmmm...sedap!!!

pas mkn terus gerak g Pasar malam Brinchang...jalan kaki jek dr Hotel....
balik dlm keadaan penat....tido sampai pagi...huhu



keesok arinyer pagi2 ag kami bangun...siap2 semua barang...dalam kul 11 terus check out...coz odw blik nk singgah ag tempat2 menarik di Cameron....

antaranyer....ladang sayur.......de mcm2 jenis salad....semua segar bugar..cam nk makan terus la....


mau mkn sekalang juagk!!!!nyum!


kebun bunga yg sgt cantek dan mewangi tp sayang anda dilarang memetik bunga ok!
*sobs...nanges*


lawatan ke strawberry farm yang laen.....wow!!sgt byk ladang strawberry dicnie..ade yg berbayar n de yang free...pilih jgn xpilih,
tyme nie menikmati eskrem Strawberry yg sedap ag lazat....
full of strawberry....kt cne jek jual tau...



kat cactus valley...banyak cactus yg comel n cute miut.....



last but nit least,singgah ag sekali di Cameron Bharat....minum2 teh...amek bekfes n jalan2 diladang teh ag....


then......

kami terus pulang da terus menghadiri kenduri sedara di kuala Besut,Terengganu.....
WOW!!!sangat hebat kn....dr Kelantan-Pahang-Terengganu....hehe,
ni bru betul2 bercuti....hehe,nyway sye sgt2 enjoy percutian nie....even da penah g cameron n bru taun lepas kesane bercuti ngn kawan2...tp percutian kali nie sgt best!
bukan saje hepi sbb dpt spend mase ngn family...tp gak best sbb save my pocket...hehe,

"Abah laen kali kiter g Langkawai nak?"hehehe......



~da end~

Cameron Highland 1~

June 01, 2011 3 Comments
salam....

cuti2 ari2 sgt best..even da byk kali berjalan2 ke Cameron Highlands...
tp kali nie sgt3 menyeronokkan.....hehe
de byk nk story mory tp nanti2 la.......


tuk next entry....kiter ber"sharing" moments sal percutian ari2 k.....=)




.
.
.
.
.