Saturday, July 24, 2010

:: dUniA pEnGhuJunG nYawA ::

July 24, 2010 0 Comments






 Sila Baca Tarikh Disini Dan Fikirkanlah Kerana Dunia Di Penghujung Nyawa

(27-11-2009) Hari raya aidiladha "hari Jumaat"

(18-12-2009) Tahun baru hijrah "hari Jumaat"

(25-12-2009) Hari krismas "hari Jumaat"

(1-1-2010) Tahun baru "hari Jumaat"

(26-2-2010) Maulidur rasul "hari Jumaat"

(2-4-2010) Good friday "hari Jumaat"

(28-5-2010) Hari wesak "hari Jumaat"

(10-9-2010) Hari raya Aidilfitri "hari Jumaat"

(27-8-2010) Nuzul Al-Quran "hari Jumaat"

(5-11-2010) Depavali "hari Jumaat"

Adakah KIAMAT sudah hampir????

Dalam Al-Quran Allah telah berfirman bahawasanya KIAMAT terjadi hari JUMAAT!!!!

Banyak² kita beristighfar dan berdoa pada Allah semoga dosa² di kita ampuni..

22 Tanda Kiamat Semakin Hampir

1. Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan ).

2. Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui internet, iklan, buku, gambar, risalah atau filem.[kat asscrewz pun dah byk dah topic2 thread2 ke arag tue Sad]

3. Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.

4. Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta sebaliknya.

5. Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika tidak berbohong sukar untuk hidup senang.

6. Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.

7. Orang yang hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mampu mencegahnya.

8. Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan kepada makhluk di muka bumi.

9. Fenomena lelaki berkahwin dengan lelaki (homoseksual) dan perempuan berkeinginan kepada perempuan (lesbian) semakin menjadi-jadi.

10. Perempuan menguasai lelaki dengan memakai ubat guna-guna, sihir dan amalan syaitan lain.

11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

12. Kawan baik dilayan dengan kasar, manakala musuh diberi layanan baik. Kawan disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yang mengajak berbuat kebaikan.

13. Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.

14. Masjid dihias indah tetapi kosong, terpulau, berkunci dan banyak berlaku kecurian barang masjid yang berharga.

15. Ramai yang sembahyang tetapi munafik dan berpura-pura. Di dalam sembahyang berjanji akan mengikut suruhan Allah tetapi di luar sembahyang melanggar perintahNya,

16. Akan datang golongan manusia dari Barat menguasai mereka yang lemah (iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka berpakaian, bergaul dan suka berpesta.

17. Al-Quran dicetak dengan indah tetapi hanya dijadikan perhiasan dan jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.

18. Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.

19. Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

20. Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu membela serta menyebarkannya.

21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

22. Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dengan tujuan melancong, yang sederhana pergi untuk berniaga dan yang miskin bermaksud meminta sedekah.

Dunia Di Penghujung Nyawa

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda:

'Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.'Baginda menyebutkan salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis. '
- Sahih Bukhari

~ dah jadi dah...

2) Zina bermaharajalela.

'Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan
persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.'- Sahih Muslim

~ dah nampak dah...

3) Bermaharajalela alat muzik.

'Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka'. Ada yang bertanya kepada Rasulullah;

'Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?'Baginda menjawab: 'Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi² wanita'- Ibnu Majah

~ Mentor , Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah Muzik...

4) Menghias masjid & membanggakannya.

'Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid'- Riwayat Nasai..

~ memang dah nampak dah...

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik.

'Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan & perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam
tetangga.'- Riwayat Ahmad dan Hakim.

~ ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu......

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.

'Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran' - Riwayat Ahmad

~ boleh kira berapa jer para ulama'yg tinggal...

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.

'Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka' (orang yang ***** & hina).
Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia'- Riwayat Thabrani

~ George Bush, Ariel Sharon & kat Malaysiapun ada....

Cool Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.

'Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.'- Riwayat Ahmad

~ jiran sesama islam pon tak bertegur sapa...

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.

Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. 'Di antara anda² telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang'.

~ fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string etc..)...

10) Bulan sabit kelihatan besar.

'Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.'- Riwayat Thabrani

~ tak caya gi tengok....

11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.

'Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu' - Sahih Muslim

~ Siaran TV kerajaan dan swasta, akhbar2 harian & majalah² yg popular skarang nie......

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.

'Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak
kesaksian palsu & disembunyikan kesaksian yang benar.'-Riwayat Ahmad

~ tengok kes peperangan Iraq ...

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.

'Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput & sungai²'- Sahih Muslim

~ Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...






TOLONG SAMPAIKAN KEPADA TEMAN² LAIN!

Dari Abdullah bin 'Amir r.a., Rasulullah s.a.w....bersabda:

'Sampaikanlah pesanku biarpun 1 ayat...'

PENGERTIAN MAKSUD IMAN

- DARI SEGI BAHASA :
Yakin Dan Percaya

- DARI SEGI ISTILAH :
Membenarkan di hati, mengakui dengan lidah dan
BERAMAL DENGAN ANGGOTA

"Jangan setakat membaca tapi cuba la menghayati, jangan setakat tahu tapi cuba la mengamalkan apa yang dah tahu, jangan setakat fikirkan kebaikan untuk diri sendiri tapi fikirkan la jugak kebaikan untuk orang lain terutama orang-orang terdekat yang disayangi."

Thursday, July 15, 2010

❤sampaikan......

July 15, 2010 1 Comments
.....salam windu semua..arini salu sgt sebut pkataan windu..hmm..don't noe why..huhu..
arini xtau nape..i miss my bakal housemate sgt..huhu,mybe coz arini dier g jauh kot..g penang katenyer ats urusan keje...hmm....kali jauh sgt..aku di kelantan n die di KL...beribu batu 2..huhu,xau la smpai bile gni...mule2 mmg la salu gaduh2 yeala sape yg nk..de pakwe tp cm xde pakwe jek...huhu,tp akhirnyer kami dpt biasekan diri...n harap PJJ(percintaan Jarak Jauh)nie bukanla tuk selama2nyer...InsyaALLAH....
aku pon ag 6 bulan gitu kt cni then blik sg.buloh blik...sambung blaja thenterus keje..hope nti keje dptla posting dkt2 ckit...amin...

setelah 4 taun kami kenal..sgala suke duke da ditempuhi..byk tul dugaan n cbarannyer smpai kdg2 cm pelik jek LOve Story kami cm dlm novel pOn ade gak...mane xnyer da bape kali kami on off..last2 bsame gak...hope xkan ade ag insan bername H tu dlm hubungan kami...semoge die berbahgia la..n crila owg laen,cukupla semua nie....aku pon da cukup3 kesian ngn dak 2..cm xtaumalu pon ade gak..xabes mnagih kaseh owg...xdpt anknye ngn mak nyer lak die wt baek2...ntahla..xpaham tul la dak pompuan zaman skrg nie...hmm..sbar n alwiz think positif!!kalo de jodoh,insyaALLAH x kemane kan...uhuks,❤

percaya x aku pon xsabar2 nk tunggu episod lOve Story ktorg akn berakhir...either hepi ending or sad ending....???Allahualam.....doa2kan yg baek2 sajer....~(^_^)

~tenkiu❤

Monday, July 12, 2010

as long as u ❤ me

July 12, 2010 0 Comments

Who you are
Where you’re from
Don’t care what you did
As long as you love me

Every little thing that you have said and done
Feels like it’s deep within me
Doesn’t really matter if you’re on the run
It seems like we’re meant to be

I don’t care who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
What you did
As long as you love me (I don’t know)
Who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
Don’t care what you did
As long as you love me (yeah)

I’ve tried to hide it so that no one knows
But I guess it shows
When you look into my eyes
What you did and where you’re comin from
I don’t care, as long as you love me, baby

I don’t care who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
What you did
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
Don’t care what you did (yeah)
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you’re from
What you did
As long as you love me
Who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
As long as you love me
Who you are
As long as you love me
What you did (I don’t care)
As long as you love me

cerita cinta

July 12, 2010 0 Comments


Bila dia kata aku suka kamu, aku juga kata ya aku suka kamu juga tetapi sebagai sahabat. Beri masa tali persahabatan ini terjalin.

Bila dia kata aku rindu kamu, aku kata rindu perlu antara sahabat kerana rindu akan memastikan kamu sentiasa ingat pada aku.

Bila dia kata aku sayang kamu, aku kata sepertimana aku menyayangi persahabatan kita perasaan sayang itu memang akan sentiasa kita rasai di kalangan sahabat-sahabat sejati.

Bila dia kata aku cinta kamu, aku kata cinta itu terlalu meluas maksudnya. Selamilah dahulu makna cinta yang sebenarnya sebelum kita bercakap lebih lanjut lagi akan perkataan ini.

Kemudian dia tidak pernah mengatakan apa-apa lagi pada aku. Dia masih sering aku temui, masih menjadi sahabat aku yang paling sejati, masih lagi berseri wajahnya dengan senyuman dan tawa. Tetapi pada suatu hari dia hulurkan sepucuk nota kepada aku dan berlalu pergi tanpa menoleh lagi. Sehingga kini aku tidak pernah melihatnya lagi.

“Aku tahu kau mencintai aku tetapi kenapa kau tidak buktikannya dengan mendekati aku lebih mesra lagi? Kenapa semakin kau mencintai aku semakin kau menjauhkan diri daripada aku? Desy mencintai aku dan setiap masa yang ada dia pasti akan cuba mendekati aku, cuba untuk bersama dengan aku di mana saja aku berada. Tapi kau, semakin aku cuba mendekati diri mu semakin jauh kau tinggalkan aku. Kenapa? Aku sudah letih dari terus cuba untuk mengenali dan memahami dirimu. Mungkin memang kau ditakdirkan bukan untuk aku…”

Begitulah kata-kata akhir dari dia dan aku telah kehilangan sesuatu yang begitu aku inginkan sebenarnya. Aku sendiri tidak memahami kenapa aku bertindak sedemikian tapi apa yang aku tahu bila aku menjauh maksudnya aku cinta…






c.i.n.t.a

July 12, 2010 0 Comments

CINTA adalah ibarat air.....Kita sangat memerlukannya di dalam hidup namun jika ia ibarat air di lautan ia akan menjadi ombak yang akan mengumbang-ambingkan hidup kita, jika ia ibarat air di kutub utara-selatan maka ia akan menjadi ketulan ais yang membekukan kita, jika ia ibarat air sungai yang mengalir tenang maka ia akan berterusan menghanyutkan kita ke muara, jika ia ibarat air terjun maka akan terhempaslah kita berulang-ulang ke bawah, jika ia ibarat air tasik yang tenang membiru maka kita dalam diam akan menyimpan berjuta keladak di dasarnya. Maka jenis air manakah yang kita inginkan… Carilah mata air yang suci lagi murni…walaupun keluar sedikit demi sedikit tetapi akan melimpahi perigi dan menghilangkan kehausan kita dengan sekali teguk sahaja.

Biarlah kita menjadi cinta terakhir kepada seseorang kerana mungkin kita sudah terlambat untuk menjadi cinta pertamanya tetapi kita tidak akan pernah terlambat untuk menjadi cinta terakhirnya.....

Sunday, July 11, 2010

i lOve U...❤

July 11, 2010 0 Comments


Aku cinta kamuI love you… Tiga patah perkataan sahaja tapi sekiranya diucapkan kepada seseorang kesannya sangat mendalam. Perkataan ini akan membuatkan seseorang itu tergamam, mencebik atau tersenyum bergantung kepada situasi orang tersebut. Jika dia memang sedang menanti ungkapan ini dia akan tersenyum. Jika dia cinta tapi tidak pernah terfikir untuk mendengar ungkapan ini dia akan tergamam. Jika dia benci dan meluat dengan kita dia akan mencebik.

Ada yang suka dan sering mengucapkan ungkapan ini. Seolah-olah ungkapan ini seperti hanya rutin harian baginya. Ada yang terlalu sukar mengucapkannya, terkelu lidah seolah-olah diletakkan gam apabila cuba mengucapkannya. Bagi mereka ungkapan ini terlalu mahal harganya. Dan apabila mereka mengucapkannya mereka akan komited pada maksud ungkapan ini...

Ada juga yang hanya suka mendengar ungkapan ini daripada kekasih tapi tidak pernah mencuba untuk mengatakan “Aku juga mencintai mu” atau “I love you too” kerana bagi mereka senyuman itu sahaja sudah cukup sebagai jawapan. Janganlah begitu…setiap insan di dunia ini pasti mengharapkan balasan pada ucapan cinta mereka. Senyuman walaupun biasanya menandakan persetujuan tapi juga boleh menyembunyikan seribu satu makna. Maka ucapkanlah cinta sekiranya kita memang cinta. Jangan tangguh lagi kerana kita tidak tahu masih adakah esok untuk kita.......terpikirkah kita sekiranya orang yang kiter sayang pergi meninggalkan kita sebelum sempat kita mengucapkanya......???selagi ada cinta..selagi ada masa..jangan segan untuk mengucapkanya........

mohd faiz...i lOve you...




5 petanda sudah angau...~~~

July 11, 2010 0 Comments

1) Gelisah apabila dia tidak online diruangan chat Gmail atau YM atau MSN. Kamu jadi geram kerana tiada resit si dia memeriksa e-mel kiriman kamu.

2) Sentiasa mencari alasan supaya dapat ke rumahnya walaupun hanya untuk meminjam VCD. Padahal VCD tersebut baru sahaja adik kamu beli semalam.





3) Kamu mula memegang semula buku kata-kata indah dan madah cinta. Juga rajin membeli buku psikologi tentang cinta dan cuba mempraktikkannya satu-satu pada si dia.




4) Si dia sering sangat memasuki alam mimpi mu sejak akhir-akhir ini.

5) Kamu melihat bayangan wajahnya di mana saja kamu pergi dan pada sesiapa sahaja yang kamu terpandang. Sehingga kamu mesti menoleh 2 kali untuk memastikannya.



all is up 2 u...!!....

July 11, 2010 0 Comments

You have the ability

to attain whatever you seek;

within you is every potential

you can imagine.

Always aim higher than

you believe you can reach.

So often, you’ll discover

that when your talents

are set free

by your imagination,

you can achieve any goal.

If people offer their

help or wisdom

as you go through life,

accept it gratefully.

You can learn much from those

who have gone before you.

But never be afraid or hesitant

to step off the accepted path

and head off in your own direction

if your heart tells you

that it’s the right way for you.

Always believe that you will

ultimately succeed

at whatever you do,

and never forget the value

of persistence, discipline,

and determination.

You are mean to be

whatever you dream

of becoming


~Edmund O’Neill

Saturday, July 10, 2010

pantang2......

July 10, 2010 1 Comments
salam....

semntara mate lom nk tpejam...bukak notebook jap la..da lame xupdate blog nie.hehe...windu lak..nk bukak fb cm bosan jek...xde per pon,comment..comment n comment jek..nothing!!hurm...bosan yek....

....arini da msuk ari ke 5 idup aku pas operate....penat...sgt2 penat..cm xcukup zat jek dlm bdn nie...rasenyer berat bdn da turun nie..huhu,mane xnyer..mkn nk kene pantang...umi jge aku cm aku nie pas bsalin lak..nk mkn itu x boleh..ini x boleh..last2 leh mkn ikan bakar n minum susu jek...owh..no aku dulu blaja food science ma..degree ag..aku bru jek nk kua fakta aku,top trus kene bangkang....last2 tpaksela aku myerah..wajib gk la bpantang...huhu,tp kdg2 if aku rase ptut..aku mkn jek senyap2..mkn ayam,syur n buah..hehe,cian bdn aku nie..xckup nutrien..(soe umi...hehe)...

...bile la nk abes 40 ari nie..ag 36 ari ag..hurm...xpe la sbar jea la..huhu,ari ahad nie da start keje blik..waduh...malasnyer..huhu.nk sambung MC ag leh x...plizzz...tp tuan haji cm stright jek...takut gak...huhu,..asyik mintk MC jek..sekali aku kene cOp ah..bru padan muke...kuanggg...kuangg..kuangg...

...xpe la aku akn cube gagahkan diri..agpon tuk diri aku gak ka..huhu~caiyok anes!!!

~tenkiu

Friday, July 9, 2010

my ❤

July 09, 2010 0 Comments
No I can't forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that's just the way
The story goes
You always smile but in your eyes
Your sorrow shows
Yes it shows
No I can't forget tomorrow
When I think of all my sorrow
When I had you there
But then I let you go
And now it's only fair
That I should let you know
What you should know
I can't live
I can't live
If living is without you
I can't give
I can't give anymore
Well I can't forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that's just the way
The story goes
You always smile but in your eyes
Your sorrow shows
Yes it shows
I can't live
If living is without you
I can't live
I can't give any more
I can't live
If living is without you
I can't give
I can't give anymore
If living is without you
I can't live
I can't give anymore

my ❤

July 09, 2010 0 Comments
Love Story~1

love storyi noe it's a big story dat all people around da world interested to told about...me??citer kisah cinta aku xderla seagung kisah Adam dan Hawa..yg mmg diutuskan tuhan utk bersame..bukan juge sekuat cinta Romeo n Juliet yg snggup mati utk kekasihnyer...cinta aku biase2 sajer...n aku sendiri xpasti samaada mmg dier my-bakal housemate mmg ditakdirkan bersame atau tidak...semuanyer atas qada dan qadaq tuhan...semoge aper yg kami rancang menjadi kenyataan...~amin

hehe..berbalik citer love story aku...kami kenal da dkt 4 taun..lame x??tp jap on jap off..awal perkenalannyer kami satu group tyme kursus Birotatanegara..seingatnyer tyme 2 taun 2007..yap..tyme 2 aku di sem 2 n my-bakal housemate di sem 1..kire die junior aku la.kami dulu same2 jpk (jawatankuasa perwakilan Kolej)Uitm..msg2 wakil kolej msg2..olehsebab kami 1 team,kami jd rapat2 yeala tyme 2 kami bergantung pada 1 same laen..same yg pnh join kem BTN je yg paham situasi kami tyme 2...tgh2malam ditinggal dlm utan tebal..arapkan obor api yg lastly padam jek...first impression aku,die nie kurang matang..manje la..(mmg manje pon..ank mak)hehe...banyak ckap(xhenti2 celoteh.. xpenat kew)..aikk tyme ceramah leh lak die tertido(mmg kuat tido nie)..esh2..top2 1 incident berlaku...n die jd pyelamat aku...kalo die xde tyme 2 aku xtau pe la nsib aku..mungkin da tergolek bawah bukit...thanks dear my-bakalhousemate (^_^)....

then..,pas blik dr kem...........

~arrrghh..ngntukla plak..kiter smbung next tyme ea....(^_^)~love n kiss


lOve sTorY..(^_^)~ep 2

July 09, 2010 0 Comments
~kesinambungan dr love story 1....hehe

..k pas ktorg blik jek dr kursus 2,my bakal-housemate blik kolej perindu n aku blik kolej seroja..kembali ke destinasi msg2...huhu,then 2-3 ari pas 2 i dpt kol/msg dr sesorg..namenye mohd faiz sukaimi my-bakal housemate nie la..kononyer nk gmbar tyme ktorg kt kem ari2..huhu,kompius gk cmane la mamat nie leh ade no aku ek..lak 2 leh x die yg msg aku minta pic 2 then aku lak yg kene g anta pic2 2 dlm pendrive kasi kt dier....punyer la jauh aku berjalan n mdaki bukit..dr seroja ke menara 2..nsib baek gk tyme 2 aku mmg de hal kt ats menara 2..kalo x sumpahla aku xkn anta pic 2..emm..tyme kasi pic 2..1st tyme aku tgk dak 2 my-bakal housemate pkai baju melayu...dlm ati (ensem gk dak nie ek)..hehe...tyme kt kem dulu cm selekeh  jek aku tgk...hehe..

....then beberape ari pas 2,aku punyer la panic..ingtkan aku da ilangkan pendrive ag..yeala aku nie careless ckit..huhu,(mgaku je la..huhu)...ya menambahkan ke'panic'an aku ag..assignment aku dlm pendrive 2..adoiii...aku xtlintas lgsung sal budak 2 my-bakal housemate pinjam pendrive aku..smpaila 1 ari 2..umar kwn aku tyme kem 2 contact aku m intk pic 2..then brula aku tringat sal si dak 2..huhu,aku trus kol sound suh anta skrg..tyme 2 ktorg still ag pnggil kau aku..hehe,even die mude 1 taun dr aku..huhu...ptg 2 jugak die ajak kua kononyer tuk bg pendrive 2....huhu..1st date kew???emm.......mmgdangkan die cm junior aku,so aku ajarla lorong2 tikus..ala..lorong seludup kwsan famous dak2 uitm if dorang blik lewat..haha,lorong tikus dalam hotel uitm....hehe,2la 1st tyme aku kua bdua ngn dak laki...yeala tyme 2 aku anggap die cm adek aku kawan aku jek...hehe.aku kn bukan gadis yang sosial..ewah...leh lak gitu ek..oppsss.....hehe....2la antara pristiwa 4 taun lepas ktorg..hehe..tyme mule2 nk kenal...byk ag peristiwa2 myayat ati..mruntun jiwa...ewah...huhu..leh wt novel nie...hehe......

~tenkiu..wif love

Monday, July 5, 2010

mohd...

July 05, 2010 0 Comments
salam...korang de tgk x konsert mentor akhir(5/7/2010)amacam...puas aty x???hehe.....mohd menang??yes!!!mohd menang...ala..protegee ziana zain 2...anes n family mmg minat n support mohd habis2la..especially abah,hehe...sanggup xtgk bola semata2 sbb mohd..hehe.Fanatik woo....kalah anak2..kami adek2 tgk2 jek..rileks..abah n umi lak yg lebih2..hehe.mohd dpt RM100 ribu 2...emm...bes2!!saper nk bg RM100 000 senang2...kalo la anes dpt RM100 000...plan??maybe simpan ASB kot...hehe..poyo jek,jgn2 berjoli sakan...hehe...rezeki msg2 kan...mohd pon dulu keje pelayan restoran jek ala..yg dpn PAS or plaza Alam Sentral..dr idup susah..senang2 jek dalam hanya 1 malam terut bolot 100 000....mmg rezeki btul la...da la protegee terakhir msuk...leh terlepas lak konsert pertama.rase2nyer la if protegee gurl ziana zain yg dulu 2 kekal pon,xkn sehebat mohd kot...kire cm backup plan pd mentor ziana zain jek,mmg xsia2 la jd bidan terjun..hehe...
see...kiter dpt tgk contoh "kalo da rezeki xkeman kan"..hmm..yg penting rajin berusaha....yes!!!idup anes....hope pasni mohd terus berjaya n berjaya setanding ngn mentor dier....

tenkiu...(^_^)

Saturday, July 3, 2010

adiah terindah dlm idup...

July 03, 2010 0 Comments
Hadiah Terbaik

Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan



http://www.emocutez.com





Friday, July 2, 2010

cOry...i will do more....

July 02, 2010 0 Comments

cOry sgt2..blog nie still ag "under maintenance"...hehe,byk ag nk edit citu cni..touch up itu ini...hope sabar..sabar n sabar..skrunk xde idea2 bes ag..tla bile2 dpt ilham n mase then bru edit blik..hehe,segala kekurangan arap dimaafkan....hehe,yes...enjoy!!see yeah.....(^_^)


















pamiliku..

July 02, 2010 0 Comments
...emm,teringat dulu2 tyme sekolah rendah cikgu de suh wt carta keluarga,,korang igt ag x??hehe..kelakarkan..cikgu suh wt sendiri..tp blik umah suh abah wat kan..hehe,keluarga aku kami xla biggest family sgt...if start ngn abah,umi.aku n adek2ku yg semuanyer 5 owg..semua2 puteri2..cian abah aku,xder gengkn..hehe..tp antara adek badek aku..name akula yg plg panjang...ank sulongla katakan..hehe,aku x terimagine name aku "tengku harsma nur awanis"mak oii..cm pagar pon ader gak..punyerla aku susah nk menulis name aku dr kecik ag smpaila skrunk...tiapkali isi borang msti n wajib mgira box..tkut2 terkurang box..kehkehkeh...(nasibla...hehehe),bakal suami aku la xtaula cane ek tyme akad nikah...huhu,jgn terbanyak kali sudahla....hehe...berbalik ke pada isu pamiliku..atuk aku belah abah aku dulu berkawen 2..emm..so salasiahnyer panjang wooo...dn mkin ari2 dr taun2 ke taun bertambah2la pnjgnyer...huhu,smpai skrunk pun if kumpul semua..xterkirela..huhu,..per2pon i Love my Pamili sO much!!!....de kew owg yg xlOve pamili dier????



ngn adeku yg no 3..achik kecik..hehe

adek bongsu kami...tuan adlin sofea..cute x???hehe
my pamili...love u all!!

kisah hidupku....

July 02, 2010 0 Comments
insan biase..yup,aku insan biase..de kelebihan n kekurangan..syukur ats segala kelebihan yg dikurniakan..kekurangan??insyaallah..aku akn perbaikinyer..amin..ingat nobody is perfect!!hidup kiter saling lengkap-melengkapi...aku rase tnpa kawan2 aku lost..cm xde arah tujuan..sepanjang 24 taun aku idup..mcm2 ragam manusia..mcm2 kawan yg aku kenal..alhamdulillah dr situ aku blaja mgenal teman sejati...(^_^)

cinderalla 1

July 02, 2010 0 Comments




cinderalla??korang percaya x kewujudan cinderalla 2...bg aku citer 2 karut jek..walaupon tyme kecik dulu aku selalu berangan nk jd cinderalla..(konon2nyer)hehe...penah dulu umi aku tanye..t besar nk jd per..aku jwb nk jd cinderalla..hehe..tp 2 dulu,skrunk aku da besar da layak jd ibu owg pon..hehe...brula aku sedar mane pn wujud cinderalla,bg aku citer cinderalla xlebih dr citer dak pompuan yg rajin,cantik n baik ati..yg akhirnyer berjumpe ngn putera idaman nyer...kiter semua dlm erti kate laen leh jd cinderalla..walaupon xderla baek sgt,cantek sgt n rajin sgt cm dlm citer cinderalla 2..hehe....

opss..stop dulu citer cinderella n her prince charming...!!

putera impian???aku caye smua dak2 pompuan msti de putera impian(pasangan sehidup semati)msg2.,dn perkara2 cm nila yg salu dak2 pompuan borak2kan...de yg nk yg beriman,handsome,baek ati,bijak..xkurang gk yg nk lelaki kaya(nk kaye cpt la 2)..wekk...xkisahla per2 pon ciri nyer..one in a lifetymes,mesti kiter akan jupe someone yg kdg2 2 xde lgsung dlm kategori pilihan kiter..tyme 2 cume ati yg berkata2..diela pilihan terbaek dlm idup kiter....(ewah..jiwangla plok)hehe...me??alhamdulillah...hope i make a good decision 2 choice him as my share life partner....not becoz of ciri2 lelaki idaman but becoz i love him 4 who he is..

sAtu PerMulaAn...

July 02, 2010 0 Comments
i'm starting now..write my own blog..sajer suke2 hope t blog nie will be my close fwen..2 sharing my feeling..to tell da truth bout me n myself..actually da lame plan nk create own blog tp mase xmgizinkan so pendam2 top2 da dekat setaun xcreate2 ag...skrunk lak kt umah..bosan..2 yg terlintas nk create,at least leh isi mase...hehe,if de insan kt lua sane yg terbaca blog nie..plizz be a normal feeling ea..blog nie juz luahan hati aku..xde kene mgena ngn saper2..n if terselit rase loya ke..geram ke..angin ke...SILA TEKAN BUTANG CLOSE PADA BLOG sy sesungguhnyer anda x dialukan dicnie....hehe...if kesudian membaca "tenkiu"..ur most welcome...xde manusia yg sempurna dlm dunia nie..juz accept for who i am..n give a positive comment 2 improve my self....tenkiu...~lOvE u All!!!